Az idei nyári szezonban a magyar turisták körében Spanyolország, Görögország, Bulgária, Horvátország, Olaszország és Ausztria volt a legkedveltebb úti cél – tudtuk meg a Neckermann utazási irodától.
Békefi Veronika elmondta: jónak indult a 2016-os nyári szezon az előfoglalások alapján. Augusztus-szeptemberben volt egy kisebb megingás a kihasználtságban, de a turisztikai világszervezet adatai szerint a teljes szezon nem mutat jelentős csökkenést.
A hajóutak és a körutak népszerűsége is nőtt, különösen a kísérővel együtt szervezetteké – tette hozzá. Idén az utasok számára különlegesen fontos szempont a biztonság.
A legnépszerűbb úti célok ebben a szezonban Spanyolország, Görögország és Bulgária voltak. Sokan utaztak a tengerpart nagy üdülőhelyei helyett a kisebb, kevésbé frekventált területekre, vagy vettek részt népszerű városlátogatási programokban. Az egyéni utak között Horvátország, Olaszország és Ausztria voltak a legkeresettebbek.
Elmondta, hogy idén az utasok szinte minden úti céllal kapcsolatban elbizonytalanodtak. Sokan az utolsó pillanatig vártak foglalásukkal, abban reménykedve, hogy az utak olcsóbbak lesznek.
A várakozáshoz képest alacsonyabb foglalási kedv miatt az utazásszervezők törölhettek bizonyos charter járatokat, így a „későn ébredő” utazni vágyók sokszor nehezen találtak megfelelő lehetőséget. Ekkorra a népszerű úti célokon szinte az összes szálláshely elfogyott már.
Azt is megjegyezte, hogy az előfoglalási kedvezményekkel a last minute akcióknál is kedvezőbb áron lehet foglalni, és rugalmasan változtatható foglalási lehetőséget is kínáltak. Közvetlenül Budapestről már közel 50 úti célra biztosít repülős utat a vállalat, közöttük az idén ismét nagyon népszerű Kanári-szigetekre, melyeknek a Neckermann a magyar piacon a specialistája.
A magyarországi iroda stabilitásának egyik garanciája az Európában 15 országban jelen lévő, 20 milliónál több utast utaztató és 22 ezer alkalmazottat foglalkoztató nemzetközi konszern, amely szinte korlátlan szálláskapacitást és körutazási program kínálatot biztosít a Magyarországon népszerű, de a lehető legkülönlegesebb úti célokon is.
A Thomas Cook-Neckermann konszern 5 saját szállodamárkákat hozott létre. Idén a csoport portfóliója újabb szállodamárkával bővült, ezzel a saját márkájú szállodák száma már megközelíti a 300-at.
A konszern magyarországi leányvállalata 1993-ban alakult és a hazai turisztikai piac meghatározó szereplőjévé vált. A Neckermann Magyarország 26 saját és közel 400 franchise vagy partner irodával, és online értékesítési felületével az ország teljes területét lefedi. A cég árbevétele tavaly 14,5 milliárd forint volt, hasonló a megelőző évhez képest, 132 dolgozót foglalkoztatnak.